Amaç: Eðitim amaçlý geliþtirilen sanal oyunlar hemþire öðrencilerin geliþiminde önemli bir yer tutmaktadýr. Araþtýrmada, hemþirelik eðitiminde eðitim amaçlý sanal oyun kullanan veya geliþtiren hemþire eðitimcilerin yaþadýklarý deneyimlerin belirlenmesi amaçlandý.
Yöntem: Haziran-Aðustos 2022’de gerçekleþtirilen araþtýrmada tanýmlayýcý nitel bir tasarým kullanýldý. Katýlýmcýlar, Türkiye’deki Üniversitelerin Saðlýk Bilimleri Fakültesi Hemþirelik Bölümü’nde görevli ve amaçlý örnekleme kullanýlarak seçilen 18 hemþire eðitimciydi. Veriler, “Eðitimci Bilgi Formu” ve “Yarý Yapýlandýrýlmýþ Görüþme Formu” ile toplandý. Eðitimcilerle e-posta yoluyla iletiþime geçildi. Araþtýrmaya katýlmayý kabul edenlerle Zoom üzerinden yaklaþýk 30-45 dakika süren çevrimiçi bireysel görüþmeler gerçekleþtirildi. Eðitimcilerin onayý ile görüþmeler kayýt altýna alýndý ve daha sonra olduðu gibi yazýya döküldü. Verilerin analizinde, Braun and Clarke’s yöntemi ve MAXQDA 2022 yazýlýmý kullanýldý.
Bulgular: Beþ tema belirlendi: (1) eðitimcilerin görüþü; (2) eðitimcilerin, öðrencilerden aldýðý geri bildirimler; (3) eðitimcilerin deneyimleri; (4) sanal oyun kullanýmýnda eðitimcilerin önerileri; (5) sanal oyun geliþtirmeyi düþünenlere eðitimcileri önerileri.
Sonuç ve Öneriler: Eðitimcilerin, hemþirelik eðitimde sanal oyun kullanýmýný destekledikleri, öðrencilerden olumlu ve olumsuz geri bildirimler aldýklarý, pozitif ve negatif deneyimler yaþadýklarý, oyunlarýn kullanýmýnda yönteme ve yaygýnlaþtýrmaya yönelik önerilerde bulunduklarý, oyun geliþtirmeyi düþünenlere kapsamlý planlama, profesyonel destek ve süreç yönetimine iliþkin öneriler sunduklarý belirlenmiþtir. Hemþirelik eðitimde oyun kullanýmýnýn yaygýnlaþtýrýlmasý, oyun geliþtirmeyi düþünen eðiticilere eðitim programlarýnýn düzenlenmesi ve daha büyük örneklem grubunda çalýþmalarýn tekrarlanmasý önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Hemþire eðitimci, Hemþirelik eðitimi, Nitel araþtýrma, Öðrenciler, Sanal oyun
|