SUBMISSIONS

SUBMISSION DETAIL

Afife YURTTAÞ, Tuðçe KABAK SOLAK
 


Keywords:



METAVERSE VE HEMÞÝRELÝK
 
Geliþen dünyada teknolojik ilerlemeler eðitimde sanal sistemlerin kullanýmýna imkân tanýmaktadýr. Sanal sistemler, ayný zamanda teknoloji kavramlarýndaki anahtar kelime; 1990’larda bilgisayar ile iletiþim, 2000’lerde web, 2010’larda mobil ve 2020’lerde ise metaverse olarak ifade edilmektedir. Genel olarak metaverse, insanlarýn fiziksel harekete ihtiyaç duymaksýzýn, bulunduklarý yerden ayrýlmadan çeþitli sanal gerçeklik cihazlarý kullanarak deneyimleyebildikleri biliþsel bir evren olarak ele alýnmaktadýr. Metaverse, mevcut teknolojilerin geniþlemesi, geliþmesi ve kablosuz geniþ bant aðlarý, robotik, yapay zeka, 3D baský, bulut biliþim gibi üst teknolojilerle desteklenmesine katký saðlamaktadýr. Bu metaverse uygulamalarý eðitimde laboratuvar simülasyonlarý, prosedürel beceri geliþtirme, eðitim hýzý, kalýcýlýðý ve öðrenci memnuniyeti, akademik öz yeterlilik ve baþarý motivasyonu açýsýndan önemli katkýlar saðlamaktadýr. Metaverse uygulamalarý geleneksel hemþireliði bilimsel bilgi içeriði, bireysel bakýma odaklanmasý, standardize kanýt temelli rehberleri ile çað ötesi bir konuma taþýnmasýna olanak saðlayabilir. Hemþirelik öðrencilerinin teknik beceri, ekip içi etkileþim, kültürel duyarlýlýk, ahlaki cesaret, etik duyarlýlýk, öz denetim konularý kapsamýndaki geliþiminde; metaverse teknolojisi az maliyetli, etkin zaman yönetimli dijital ortamda verilen derslerin önemli katký saðlayacaðý düþünülmektedir. Sonuç: Metaverse uygulamalarý mesleðin profesyonelliðini aydýnlatan ve varoluþuna kanýt sunan bir nitelik taþýmaktadýr. Dijitalleþen dünyada metaverse ve hemþirelik buluþmasý kaçýnýlmaz sonuç olarak ele alýnmalýdýr. Yeni eðitim tekniklerinin mesleki eðitime entegre edilmesi ve uyum saðlanmasý için geniþ popülasyonlarda nicel, nitel ve karma araþtýrmalarýn yapýlmasý önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Metaverse, Hemþirelik, Eðitim