SUBMISSIONS

SUBMISSION DETAIL

Nesibe ÞÝMÞEKOÐLU, Semra AÇIKSÖZ, Nurdan YALÇIN ATAR, Kürþat Nuri BAYDÝLÝ
 


Keywords:



SAÐLIK MESLEK YÜKSEKOKULU ÖÐRENCÝLERÝNÝN TEKNOLOJÝ BAÐIMLILIK DÜZEYLERÝ
 
Amaç: Bu çalýþmada, Saðlýk Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öðrencilerinin teknoloji baðýmlýlýk düzeylerinin incelenmesi amaçlanmýþtýr. Gereç ve Yöntem: Tanýmlayýcý kesitsel tipteki araþtýrmanýn evrenini; 2019-2020 Eðitim-Öðretim Döneminde Ýstanbul’da bir devlet Üniversitesinin Saðlýk Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Programlarýnda öðrenim gören öðrencileri (n=1983) oluþturmuþtur. Araþtýrmaya katýlmayý kabul eden 491 öðrenci araþtýrmanýn örneklemini oluþturmuþtur. Araþtýrmanýn verileri; Tanýtýcý Bilgi Formu ve Teknoloji Baðýmlýlýk Ölçeði ile toplanmýþtýr. Verilerin analizinde SPSS 25 paket programý kullanýlmýþtýr. Ýstatistiksel analizlerde önemlilik seviyesi p<0.05 deðeri kabul edilmiþtir. Verilerin deðerlendirilmesi bilgisayar ortamýnda tanýmlayýcý istatistikler, Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi ile yapýlmýþtýr. Araþtýrmanýn yapýlabilmesi için gerekli izinler alýnmýþtýr. Bulgular: Araþtýrmaya katýlan öðrencilerin demografik özellikleri incelendiðinde; öðrencilerin %73,9’unun (n=363) 18-20 yaþ aralýðýnda olduðu, %76’sýnýn (n=373) kadýn olduðu, %45,8’inin (n=225) Saðlýk Meslek Lisesi mezunu olduðu, %66’sý (n=324) 1.sýnýf öðrencisi iken %9,8’inin (n=48) Evde Hasta Bakým Programý öðrencisi olduðu belirlenmiþtir. Öðrencilerin %96,9’unun (n=466) internete baðlanmak için akýllý telefonlarýný kullandýklarý, çoðunluðun (%89, n=437) sosyal að sitelerinden Instagram’ý kullandýklarý, %39,1’inin (n=192) sosyal medyada günlük ortalama 3-4 saat arasý zaman geçirdiði tespit edilmiþtir. Teknoloji baðýmlýlýk ölçeði ile baðýmsýz deðiþkenlerden cinsiyet, öðrenim gördüðü program, sýnýfý, internete baðlantý yolu ve çevrimiçi oyun türleri bakýmýndan anlamlý farklýlýk tespit edilmiþtir (p<0.05). Sonuç: Öðrencilerin teknoloji baðýmlýlýk düzeylerinin orta seviyede olduðu ve cinsiyet öðrenim gördüðü program, sýnýf, internete baðlantý yolu ve çevrimiçi oyun türlerinin teknoloji baðýmlýlýðýný etkilediði belirlenmiþtir.

Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Baðýmlýlýk, Öðrenci