SUBMISSIONS

SUBMISSION DETAIL

Ýlgün Özen ÇINAR, Fadime Hatice ÝNCÝ
 


Keywords:



TÝYATRAL SAÐLIK EÐÝTÝM YÖNTEMÝNÝN ÝLKÖÐRETÝM ÖÐRENCÝLERÝNDE BÝLGÝSAYAR OYUNU BAÐIMLILIK DÜZEYLERÝNE ETKÝSÝ
 
Teknoloji kullanýmý (bilgisayar, tablet, akýllý telefon) çocuklar arasýnda oldukça yaygýndýr. Ýnternet kullanýmý ve bilgisayar oyunlarý çocuklar üzerinde olumsuz etkiler oluþturur. Tiyatral Saðlýk Eðitim Yönteminin ilköðretim öðrencilerinde bilgisayar oyunu kullanýmý, süresi ve baðýmlýlýk düzeylerine etkisini deðerlendirmek amaçlanmýþtýr. Bu çalýþma kontrol gruplu, ön test- son test tasarýmlý deneysel bir çalýþmadýr. Bir il merkezinde benzer sosyoekonomik düzeye sahip iki ilkokulda eðitim gören 3. ve 4. sýnýflardaki toplam 346 öðrencide (200 deney, 146 kontrol) yapýlmýþtýr. Araþtýrmanýn etik kurul ve kurum izinleri alýnmýþtýr. Veriler, Öðrencileri Tanýtýcý Bilgi Formu ve Çocuklar Ýçin Bilgisayar Oyunu Baðýmlýlýðý Ölçeði ile toplanmýþtýr. Veri toplama formlarý deney ve kontrol gruplarýna uygulandýktan sonra, deney grubuna farklý bir yöntem olan ve bizim tanýmladýðýmýz eðitsel oyun oynanarak karakter üzerinden yapýlan soru-cevap yöntemi ile eðitim giriþimi yapýlmýþ ve öðrencilere broþür daðýtýlmýþtýr. Kontrol grubuna giriþim yapýlmamýþtýr. Giriþimden bir ay sonra her iki grubun son test verileri toplanmýþtýr. Verilerin analizi SPSS programýnda sayý, yüzde ortalama standart sapma, ki-kare, student t, paired samples t testleri kullanýlarak yapýlmýþtýr. Giriþimden sonra deney grubu öðrencilerinin bilgisayar kullaným süresi ve baðýmlýlýk düzeylerinde anlamlý derecede farklýlýk bulunmuþtur (p<0.05). Sonuç olarak, bu eðitim yöntemi çocuklarýn teknoloji baðýmlýlýðýný ve bilgisayar kullanýmý sürelerini azaltmada kullanýlabilir. Ayrýca bu eðitim yönteminin özellikle ilköðretim çaðýndaki çocuklara saðlýk ile ilgili bir pek çok konunun öðretiminde kullanýlmasý önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Teknoloji baðýmlýlýðý, tiyatral eðitim, bilgisayar baðýmlýlýðý, ilkokul öðrencileri