SUBMISSIONS

SUBMISSION DETAIL

Miyase AVCI
 


Keywords:



PSÝKOMOTOR BECERÝ ÖÐRETÝMÝNDE ARTIRILMIÞ GERÇEKLÝK TEKNOLOJÝSÝNÝN ÖNEMÝ
 
Beceri laboratuvarlarý öðrencilerin hastalara zarar vermeden kontrollü bir ortamda yeni hemþirelik becerileri edinmeleri ve ekipmanlarý güvenli bir þekilde kullanmalarý için öðrenme fýrsatlarý sunan ortamlardýr. Beceri laboratuvarýnda simülasyon kullanýmý öðrencilerin biliþsel bilgi ve psikomotor beceri geliþimini hýzlandýrmakta ve hata oranlarýný azaltmaktadýr. Düþük, orta ve yüksek geçerlikli simülasyonlar, bilgisayar ve internet tabanlý simülasyonlar, sanal gerçeklik, haptik sistemler ve standardize hasta hemþirelik eðitiminde yaygýn olarak kullanýlan yöntemler olmakla beraber artýrýlmýþ gerçeklik (AR) teknolojisi, öðretme-öðrenme sürecindeki avantajlarý nedeniyle saðlýk bilimleri eðitiminde kullanýlmaya baþlayan ve geliþmekte olan bir teknoloji olarak göze çarpmaktadýr. AR, akýllý telefonlar, tabletler veya akýllý gözlükler gibi farklý teknolojik ortamlar aracýlýðýyla gerçek dünyayý dijital içerikle gerçek zamanlý olarak zenginleþtiren bir teknolojidir. AR, sanal gerçeklikten farklý olarak gerçekliðin yerini almaz, aksine onu sanal deneyime entegre eder. Hemþirelikte AR kullanýmýna iliþkin çalýþmalar, aðýrlýklý olarak pilot çalýþmalar ve uygulamanýn erken aþamalarýndaki test prototipleridir. Bilgi ve becerilerin kazanýlmasýný kolaylaþtýran otonom öðrenme veya anlama gibi yakýn tarihli bir sistematik incelemede AR kullanýmý ile ilgili çok sayýda teknik ve pedagojik avantaj bulunmuþtur. Ayrýca AR kullanýlarak yapýlan bazý çalýþmalarda öðrenci menuniyetinin arttýðý, öðrenme becerilerinin kazanýlmasýnýn kolaylaþtýðý, bakým yapma konusunda öðrencilerin kendilerine olan güvenlerinin arttýðý, bilgi ve becerilerde kalýcýlýk saðlandýðý ve uygulama basamaklarýnýn daha doðru yapýldýðý tespit edilmiþtir. AR, öðrenci merkezli aktif öðrenmeyi teþvik etmekte, öðretme-öðrenme sürecini geliþtirmekte, öðrencilerin akademik performansý veya öðretim hedeflerine ulaþýlmasý üzerinde olumlu etki saðlamaktadýr. Bu teknolojinin büyük potansiyeline ve son yýllarda saðlýk bilimi eðitiminde artan kullanýmýna raðmen, AR ile ilgili deneyimlerin hala sýnýrlý olduðu, dolayýsýyla daha fazla araþtýrmaya yapýlmasýnýn gerektiði düþünülmektedir. ORCID NO: 0000-0001-8142-3766

Anahtar Kelimeler: Psikomotor beceri, Artýrýlmýþ gerçeklik, Eðitim teknolojileri